Rock müziğin sevilen ismi Teoman, sosyal medya hesabından çocukluk fotoğrafını paylaştı
teoman etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
teoman etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
25 Nisan 2019 Perşembe
18 Kasım 2017 Cumartesi
Teoman şarkılarını yeniden yorumlayacak
Rock müziğin usta ismi Teoman aralık ayının son haftasında ‘Koyu Antoloji’ adını verdiği bir albüm çıkarıyor.
Teoman geçtiğimiz gün Arnavutköy’de bulunan bir mekanda objektiflere yansıdı. Keyifli hali dikkatlerden kaçmayan Teoman müjdeli haberi verdi. Sanatçı, aranje ettiği 26 eski şarkısını yeniden yorumlayacak. Edinilen bilgiye göre Teoman, radikal bir karar alarak eski şarkılarını alışık olmadığımız özgün bir tarzda seslendirecek.
Teoman geçtiğimiz gün Arnavutköy’de bulunan bir mekanda objektiflere yansıdı. Keyifli hali dikkatlerden kaçmayan Teoman müjdeli haberi verdi. Sanatçı, aranje ettiği 26 eski şarkısını yeniden yorumlayacak. Edinilen bilgiye göre Teoman, radikal bir karar alarak eski şarkılarını alışık olmadığımız özgün bir tarzda seslendirecek.
16 Nisan 2017 Pazar
Teoman: Aman yanlış anlamayın
Rock'çı Teoman önceki gece Asmalımescit'te bir barın kapısında dudak dudağa öpüşürken görüntülendi
Teoman "Hanımefendi çocukluk arkadaşım. Kendisini evine bırakacağım. Aman yanlış birşey yazmayın" dedi.
Teoman geçtiğimiz günlerde yine Asmalımescit'te objektiflere yakalanmıştı. Eğlenmek için gittiği mekanın önünde görüntülenen Teoman, gazetecilere "Her yerden siz çıkıyorsunuz!" diyerek tepki göstermişti.
Kendisine yöneltilen soruları yanıtsız bırakan ünlü rock'çı, hızlı adımlarla mekana girmişti.
Teoman "Hanımefendi çocukluk arkadaşım. Kendisini evine bırakacağım. Aman yanlış birşey yazmayın" dedi.
Teoman geçtiğimiz günlerde yine Asmalımescit'te objektiflere yakalanmıştı. Eğlenmek için gittiği mekanın önünde görüntülenen Teoman, gazetecilere "Her yerden siz çıkıyorsunuz!" diyerek tepki göstermişti.
Kendisine yöneltilen soruları yanıtsız bırakan ünlü rock'çı, hızlı adımlarla mekana girmişti.
13 Nisan 2016 Çarşamba
Teoman yeni klibinde mültecilerin dramını anlattı
Şarkıcı Teoman "Limanında" isimli yeni şarkısına çektiği klipte Suriyeli mültecilerin dramına değindi.
Teoman, geçtiğimiz günlerde çekimleri tamamlanan Limanında şarkısının klibi için Suriyeli bir çiftin umuda yolculuğunu konu aldı. Beriwan ve Wassim adlarındaki bir kadın ve bir erkeğin Türkiye üzerinden Berline kaçma macerasını anlatan klipte, çiftin yolculuğunun tüm etapları konu edildi.
Yönetmen Charles Richards tarafından belgesel yöntemiyle 10 günde çekilen klipte, müzisyen Wassimin savaşın başlamasıyla gerçek mesleği olan doktorluğa dönüşü, hapis ve işkence maceraları, çiftin savaşın başlamasıyla birbirlerini kaybetmeleri ve 4 ay sonra tekrar kavuşmaları anlatıldı. Eski hayatlarını geride bırakmak zorunda kalarak yeni bir yaşam kurmak üzere Suriyeyi terk eden çiftin gerçek hikayesini yansıtan klipte, çiftin Suriyeden Gaziantepe, oradan İstanbula sonrasında İzmir ve Yunanistana gerçekleşen yolcukları aracılığıyla mültecilerin acı dolu hayatları tüm gerçekçiliğiyle yansıtıldı.
Yönetmen Charles Richards ve dikkat çekmemek için kurdukları küçük ekibin bütün macera boyunca, Wassim ve Berivanı takip ettikleri klip projesi için Unicef ve Birleşmiş Milletlerden de destek alındı.
'Limanında' şarkısının sözleri şöyle:
Bagajsızım, sadece bir kaç kıyafet
Kahvaltım çayla simit
Benim hikayem neydi, unuttum
Elimde yaralar, biraz da cüret
Bırak artık dünyayı
Zarları hileli
Yorgunsun
Yüzünden belli
Bırak artık dünyayı
Zarları hileli
Ağlamışsın
Gözlerinden belli
Ne ateşler yanıyor
Ne ateşler sönüyor
Ne savaşlar oluyor
Ne gidenler dönüyor
Limanında gemiler var mı?
Sinirlerim laçka dolunaydan mı?
Ter içinde heyecandan mı?
Kalbinde bana yer var mı?
Hücremdeyim cezam müebbet
Prangam yüreğimde
Tanrı verir bu kez belki de
Yarattığına merhamet
Teoman, geçtiğimiz günlerde çekimleri tamamlanan Limanında şarkısının klibi için Suriyeli bir çiftin umuda yolculuğunu konu aldı. Beriwan ve Wassim adlarındaki bir kadın ve bir erkeğin Türkiye üzerinden Berline kaçma macerasını anlatan klipte, çiftin yolculuğunun tüm etapları konu edildi.
Yönetmen Charles Richards tarafından belgesel yöntemiyle 10 günde çekilen klipte, müzisyen Wassimin savaşın başlamasıyla gerçek mesleği olan doktorluğa dönüşü, hapis ve işkence maceraları, çiftin savaşın başlamasıyla birbirlerini kaybetmeleri ve 4 ay sonra tekrar kavuşmaları anlatıldı. Eski hayatlarını geride bırakmak zorunda kalarak yeni bir yaşam kurmak üzere Suriyeyi terk eden çiftin gerçek hikayesini yansıtan klipte, çiftin Suriyeden Gaziantepe, oradan İstanbula sonrasında İzmir ve Yunanistana gerçekleşen yolcukları aracılığıyla mültecilerin acı dolu hayatları tüm gerçekçiliğiyle yansıtıldı.
Yönetmen Charles Richards ve dikkat çekmemek için kurdukları küçük ekibin bütün macera boyunca, Wassim ve Berivanı takip ettikleri klip projesi için Unicef ve Birleşmiş Milletlerden de destek alındı.
'Limanında' şarkısının sözleri şöyle:
Bagajsızım, sadece bir kaç kıyafet
Kahvaltım çayla simit
Benim hikayem neydi, unuttum
Elimde yaralar, biraz da cüret
Bırak artık dünyayı
Zarları hileli
Yorgunsun
Yüzünden belli
Bırak artık dünyayı
Zarları hileli
Ağlamışsın
Gözlerinden belli
Ne ateşler yanıyor
Ne ateşler sönüyor
Ne savaşlar oluyor
Ne gidenler dönüyor
Limanında gemiler var mı?
Sinirlerim laçka dolunaydan mı?
Ter içinde heyecandan mı?
Kalbinde bana yer var mı?
Hücremdeyim cezam müebbet
Prangam yüreğimde
Tanrı verir bu kez belki de
Yarattığına merhamet
8 Şubat 2016 Pazartesi
Teoman: Türkiye’de herkese psikolog lazım
Teoman bir dergiye verdiği röportajda Türkiye'nin içinde bulunduğu durumla ilgili yorum yaptı.
Başarılı şarkıcı Teoman, verdiği röportajda, herkesin sakinleştiği bir Türkiye’den umudunun olabileceğini belirtirken, Gezi eylemlerinin en önemli olaylarından biri olarak bilinen ‘Kabataş yalanı’na da değindi. “Kabataş’ta üstü çıplak, deriler giymiş, bebekleri havalara atan, bebeğin annesinin üstüne işeyen insanlarla ilgili fantezileri olanlar var.
Ve daha kötüsü buna gerçekten inananlar da var. Ya karşı kamp? Onlar da sevmedikleri bir gazetecinin ölümüyle ilgili viagra yalanları yaratıyorlar. Hepsi delirmiş. Kürt sorunu desen, her iki taraf da yangına benzin döküyor. Komşularımız meselesi de berbat; ülkemize de bulaşıyor.”
DÜNYA DELİRDİ
Umutsuzluğunun salt Türkiye’ye değil dünyaya ait olduğunu kaydeden Teoman, kurmaca hicivsel haberleriyle bilinen Zaytung’u okuyarak eğlendiğini söyledi.Teoman şöyle devam etti: “Dünya delirdi. Trump, Işid, Putin, Koreli devlet başkanı çocuk falan… Hayretle seyrediyorum. Bazen Bahçeli’nin rakamlarla yaptığı konuşmaları izliyorum, Burhan Kuzu dinliyorum, Putin’in aslanların üzerinde homo-erotik fotolarına bakıyorum, Zaytung okuyorum. Öyle biraz eğlenebiliyorum”
Türkiye’nin en acil ihtiyacının ’80 milyon psikolog ve bütün vatandaşlara sabah akşam depresyon ilacı’ olduğunu aktaran ünlü müzisyen “Türkiye’nin çok sorunu var, lobotomiye bile gerek olabilir” diye konuştu. Akrabası olduğunu bilinen 12 Eylül darbesinin yönetimi tarafından yaşı büyütülerek idam edilen Erdal Eren’le ilgili de konuşan Teoman ‘İki Çocuk’ şarkısını Eren ve Eren’in öldürdüğü iddia edilen jandarma eri Zekeriya Önge için yazdığını anlattı.
Başarılı şarkıcı Teoman, verdiği röportajda, herkesin sakinleştiği bir Türkiye’den umudunun olabileceğini belirtirken, Gezi eylemlerinin en önemli olaylarından biri olarak bilinen ‘Kabataş yalanı’na da değindi. “Kabataş’ta üstü çıplak, deriler giymiş, bebekleri havalara atan, bebeğin annesinin üstüne işeyen insanlarla ilgili fantezileri olanlar var.
Ve daha kötüsü buna gerçekten inananlar da var. Ya karşı kamp? Onlar da sevmedikleri bir gazetecinin ölümüyle ilgili viagra yalanları yaratıyorlar. Hepsi delirmiş. Kürt sorunu desen, her iki taraf da yangına benzin döküyor. Komşularımız meselesi de berbat; ülkemize de bulaşıyor.”
DÜNYA DELİRDİ
Umutsuzluğunun salt Türkiye’ye değil dünyaya ait olduğunu kaydeden Teoman, kurmaca hicivsel haberleriyle bilinen Zaytung’u okuyarak eğlendiğini söyledi.Teoman şöyle devam etti: “Dünya delirdi. Trump, Işid, Putin, Koreli devlet başkanı çocuk falan… Hayretle seyrediyorum. Bazen Bahçeli’nin rakamlarla yaptığı konuşmaları izliyorum, Burhan Kuzu dinliyorum, Putin’in aslanların üzerinde homo-erotik fotolarına bakıyorum, Zaytung okuyorum. Öyle biraz eğlenebiliyorum”
Türkiye’nin en acil ihtiyacının ’80 milyon psikolog ve bütün vatandaşlara sabah akşam depresyon ilacı’ olduğunu aktaran ünlü müzisyen “Türkiye’nin çok sorunu var, lobotomiye bile gerek olabilir” diye konuştu. Akrabası olduğunu bilinen 12 Eylül darbesinin yönetimi tarafından yaşı büyütülerek idam edilen Erdal Eren’le ilgili de konuşan Teoman ‘İki Çocuk’ şarkısını Eren ve Eren’in öldürdüğü iddia edilen jandarma eri Zekeriya Önge için yazdığını anlattı.
14 Ağustos 2015 Cuma
Teoman'a şok suçlama
Best FM’de Yasemin Şefik’in programına konuk olan Selda Bağcan samimi açıklamalarda bulundu.
"AJDA PEKKAN’IN HABERİ YOK ONUNLA DÜET YAPTIM"
Selda Bağcan, yıllar önce Sezen Aksu’nun yazdığı “Ağlama Anne” şarkısında Ajda Pekkan ile düet yapmak istediğini belirtip “Bilgisayarda Ajda ile kendi sesimi birleştirdim. Ajda’nın haberi yok onunla düet yaptım, çok da güzel oldu. Utancımdan daha ulaştıramadım. Sezen Aksu’dan rica ettim. "O kaydı Ajda’ya ulaştırıp onunla düet yapmak istediğimi söyleyeceğim” dedi.
Teoman, 'Tek Başına Dans' şarkısının da yer aldığı 'Aşk ve Gurur' albümü 2011 yılında piyasaya sürdü.
"TEOMAN ŞARKIMI İZİNSİZ KULLANDI"
Selda Bağcan’ın 70’li yıllarda seslendirdiği ve bestelediği “İnce İnce” isimli şarkısıyla Teoman’ın “Tek Başına Dans” şarkılarının aynı olması konusunda “Teoman’a kızdınız mı?” sorusu üzerine “Şarkılarımı alıp kafalarına göre kullananlar çok. Orada bir gitar rifi var. O rif kapış kapış gidiyor. Kimler kullanmadı ki. Bugüne kadar hiçbir kuruş vermediler. Teoman izin almadı. Parça benimkinden meşhur oldu. Yani telif işi nasıl olacak? Unutmayın ben matematikçi ve fizikçiyim! Onlarınki şeytan aklı ama ben o şeytan aklını çözdüm”dedi.
Gülşen'in Kübada çektiği klibi kısa sürede binlerce kişi tarafından izlendi
"DEMET AKALIN, ŞEBNEM FERAH, GÜLŞEN DE DİNLERİM"
Müzik dünyasında her türlü şarkıcıyı dinlediğini belirten Selda Bağcan, “Demet Akalın da dinlerim, Şebnem Ferah da. Gülşen’in 'Bangır Bangır' şarkısını seviyorum. Hatta klibini Küba’da çekmiş. Burada yoksul bir mahallede de çekebilirdi diye düşünüyorum” dedi.
"DENİZ SEKİ ZURNANIN SON DELİĞİ"
Şarkıları yüzünden hapis yatan Selda Bağcan, Deniz Seki ile ilgili olarak da şu yorumu yaptı: “Deniz Seki haksız yere içeride. Bir sürü var içen. Ağababaları, baronlar var. Deniz Seki zurnanın son deliği. Şimdi zurnanın son deliği olarak çok hayıflandım. Onun ile iyi dost oldum. Onu gidip ziyaret edeceğim.”
Bir süredir cezaevinde tutulan Deniz Seki, 2017 yılında tahliye olacak.
"ULUSAL OLMADAN ULUSLARARASI OLAMAZSIN"
Birçok ülkede konser veren Selda Bağcan, ünlü popçuların rockçıların neden uluslararası üne sahip olamadığını da samimiyetle açıkladı: “Ulusal olmadan uluslararası olmazsın. Konserlerimde bozlak söylediğimde izleyenler şok oluyor. Bu toprakların sesini duyuracağız ki bizi duysunlar. Onları taklit ederek onlardan olamayız.”
"HAYATI FİLM OLURSA BAŞROLÜ ŞEBNEM FERAH OYNASIN"
“Adaletin bu mu dünya” isimli bir filmi olan sanatçı, “Çok kötü bir filmdi.” diyerek kahkaha attı. Yasemin Şefik’in “Şimdi hayatınızı film yapsalar kim sizi oynasın istersiniz?” sorusu üzerine “Şebnem Ferah oynasın. Asil geliyor bana. Kendisini hiç tanımam ama hırçınlığını, asiliğini seviyorum. Oyuncu değil ama o her şeyi yapabilir” dedi.
19 Mart 2015 Perşembe
Nejat İşler'in yazdığı Kum Saati'ni Teoman söyleyecek
Teoman 4 yıl aradan sonra yeni albümü 'Eski Bir Rüya Uğruna'yı yayınlıyor. Albümün sürprizi ise, sözlerini Nejat İşler'in yazdığı 'Kum Saati' adlı şarkı.
Teoman hayranlarının merakla beklediği 10 şarkılık yeni albüm çıkıyor. Albümün sürprizi ise, Nejat İşler'in yazdığı 'Kum Saati' adlı şarkı. Teoman'ın ilk albümünden beri birlikte çalıştığı Alper Erinç, bu albümde de aranjör ve prodüktör olarak yer alıyor. Önceki gün Avrupa Müzik etiketiyle müzik marketlerdeki yerini alan aalbümün ilk çıkış şarkısı, söz ve müziği Teoman'a ait olan 'Serseri' isimli şarkıydı. Albümdeki diğer parçaların çoğunda da Teoman'ın imzası bulunuyor.
İŞTE O ŞARKI
KUM SAATİ
Zamanla aram pek iyi değildir
Kendimi şanslı sayarım yine de
Yalnız kalmakla ilgili bir sorunum yok
Ama yakınlarda olsun nefesi, sevdiğim birinin
Zaman nefes almakla geçen günler değil
Birinin aklında olmakla ilgili biraz
Ve hayatın kum saatini sen değil
Senin yanındaki tutar, o kadar...
Zamanım dar
Benimle kal
Gitme bu gece
Yanımda kal
Teoman hayranlarının merakla beklediği 10 şarkılık yeni albüm çıkıyor. Albümün sürprizi ise, Nejat İşler'in yazdığı 'Kum Saati' adlı şarkı. Teoman'ın ilk albümünden beri birlikte çalıştığı Alper Erinç, bu albümde de aranjör ve prodüktör olarak yer alıyor. Önceki gün Avrupa Müzik etiketiyle müzik marketlerdeki yerini alan aalbümün ilk çıkış şarkısı, söz ve müziği Teoman'a ait olan 'Serseri' isimli şarkıydı. Albümdeki diğer parçaların çoğunda da Teoman'ın imzası bulunuyor.
İŞTE O ŞARKI
KUM SAATİ
Zamanla aram pek iyi değildir
Kendimi şanslı sayarım yine de
Yalnız kalmakla ilgili bir sorunum yok
Ama yakınlarda olsun nefesi, sevdiğim birinin
Zaman nefes almakla geçen günler değil
Birinin aklında olmakla ilgili biraz
Ve hayatın kum saatini sen değil
Senin yanındaki tutar, o kadar...
Zamanım dar
Benimle kal
Gitme bu gece
Yanımda kal
14 Mart 2015 Cumartesi
Bunlar güzel günleri, daha beter olucak her şey!
Teoman’ın genç kuşağa şirin gözükmek için Türkçesini törpülediği ‘Serseri’, daha evvel defalarca söylediği şarkılardan herhangi biri gibi...
Teoman’ın yeni albümünden ‘Serseri’yi dinleyebildik erkence. “Bunlar güzel günlerimiz, daha beter olucak her şey...” diye başlıyor şarkıya Teoman, her zamankinden farklı bir tonla. “Müziği bıraktım” demişti ya, belki başka biri sanalım istiyordur. Ama mümkün mü, Teoman aynı Teoman; o çok sevdiği (şarkının resmi klibi de kondu YouTube’a) siyah beyazların içinde, dağıla dağıla, sesini titrete titrete söylüyor şarkısını: “Bunlar güzel günlerimiz, daha beter olucak her şey... Serseri doğdum, serseri ölücem.” Evet, evet, aynen böyle; olacak değil olucak, öleceğim değil ölücem. Niye mi dersiniz? Genç kuşağa, hatta çocuklara daha şirin görünmek, “Yok canım, yaşlı filan değilmiş, bizdenmiş/bizim gibiymiş” dedirtmek.
Ayrıntıların toplamı bütünün tam kendisidir ama yine de bütüne bakarsak eğer; ‘Serseri’, Teoman’ın daha evvel defalarca söylediği şarkılardan herhangi biri gibi. Ne daha iyi, ne daha kötü.
Klip de öyle. Vasat. Siyah beyaz olmak, bir klibin eline, banko ‘sinema gibi’ payesini tutuşturmuyor artık. Teoman gitarını konuşturuyorken, bir tarafta da iki genç kız saç/baş savuruyor, dans ediyor. Neden? Ne demiş oluyorsunuz? Bu görüntülerin üzerine yerleştirilebilecek onlarca başka Teoman şarkısı bulunabilir ve sırıtmadan dönüp durabilirler birlikte. Bu mudur bir şarkının klibinden anladığınız? Her şarkıya uyabilecek görüntüler mi?
Bu hali/bu tarzıyla seveni çoktu ama köprülerin altından akanlar artık ırmaklar nehirler doldurur seviyede. Bu nedenle işi zor. Pistte dans eden kızların işi ise daha da zor; yeni bir ‘Atları da Vururlar’ tuzağına düşmüş gibiler.
Serseri/ Teoman /Avrupa Müzik (Beş üzerinden bir yıldız)
iTunes ön satış: 9.99 TL
BU ZAMANDA BU KADAR RENKLİ ALBÜM
No. 2/Volga Tamöz/Poll Production (Beş üzerinden üç yıldız)
Müzisyenlerin, DJ’lerin kendi isimleriyle albüm yapmaları, dışarda epeyce yaygın bir işti. ‘DJ dediğin, dinlenilmez, seyredilir’ diye özetleyebileceğimiz bir atmosfere girilmişti ve çeşitli isimlere yapılan remix’lerin tek albümde toplanması ile mahcup bir şekilde uç veren bu eğilim, zaman içinde ciddi büyüklükte bütçeli prodüksiyonlarla, başını aldı gitti.
Bu dalga -her zamanki ve her şeyde olduğu gibi- biraz geç yansıdı bize. Yapımcılarımız, önlerine alışılmadık bir proje geldiğinde şaşar kalırlar ve bu şaşkınlıklarıyla da işi görmezden gelerek baş ederler.
İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı mezunu Volga Tamöz, 90’ların başı ile birlikte pop müziğimizde başlayan hareketlenmenin, bir patlamaya dönüşmesine katkısı olan isimlerden.
İlk albümü ‘Tam 90’dan’dı ve artık ‘patlama’ olarak anılagelen zamanların kimi gerçekten iyi, kimisi ise ‘sade su’ şarkılarına yeni ve dinamik kılıklar biçmişti. Sonra bir-iki single yaptı ve şimdi de ‘No. 2’.
Yeni albümün öne çıkan ismi, 2000’lerin de yıldızı Hande Yener. Kendisi, aksine gayret göstermesine, kendi ayaklarına kurşun sıkmalara doyamamasına rağmen, Yener 2000’li yılların en heyecan verici seslerinden. Tamöz’ün albümünde (biri Berksan ile birlikte ve biri de daha önce yayımlanmış ‘Biri Var’ın yeni bir mix’i olmak üzere) dört şarkısı var ve dördü de heyecan verici. Zaten ‘Sebastian’ hit oldu bile ya da olmak üzere.
Memleketin gelmiş geçmiş en iyi yorumcusu Nükhet Duru (‘Aşk Eğil Önümde’), 90’lı kuşağın en farklı yorumcularından İzel (‘Unutmuşum’), albümün başını çeken diğer isimler. Atiye, Keremcem, Emre Altuğ ve Berksan gibi genç ya da genç takılan başkaları da var.
Rahat rahat (hem de boydan boya) dinlenebilir, çaldığı bar ve kulüplerde akışına karışılabilir, bazı şarkılarıyla aşkın önünde eğilinir ya da aşka boyun eğdirilir bir albüm. Bu zamanda bu kadar renkli ve işe yarar albüm pek çıkmıyor.
Dersimiz ergenlik
Bir Tanecik Aşkım/Gülçin Ergül/Arpej ( Beş üzerinden iki yıldız)
D&R fiyatı: 11.99 TL
Batacağı belli olan Hepsi’yi ilk terkedendi Gülçin Ergül. Çocuklar için, çocuk şarkılarından hallice şarkılar söyleyerek çocukların kalbinde taht kurmuş Hepsi, bir zaman sonra, bu tür grupların başına hep geldiği gibi gümbür/gümbür çökmüş ve dağılmıştı. Ergül’ün (zorlama bir tabir ama başka çare yok) maxi single’ında 3 şarkı, 1 remix ve 3 karaoke versiyon mevcut. Çocuklardan çok, ergenlik belasını ardında bırakma mücadelesi verenlerin üzerine oynanmış bu sefer ama günümüz fabrikasyon popuna kıyasla (İskender Paydaş, Çağrı Sertel ile Temel Zümrüt’ün katkıları nedeniyle), nispeten daha derli toplu bir şeyler de mevcut.
Günümüzün başa açtığı bir bela
Kaç Kere/İdo Tatlıses/Deriko Müzik (Beş üzerinden iki yıldız)
D&R fiyatı: 7.99 TL
İdo Tatlıses şarkıcılıkta ısrarlı. Single çıkarıp duruyor arka arkaya. Kendisine seçtiği yol da babasından farklı gibi duruyor ama değil; sadece tür farkı, biri halis arabesk, öteki disko-arabesk. Bu disko-arabesk de günümüzün başımıza açtığı bir bela; alt yapı/düzenleme nefes nefese Batının tarlalarında koşturuyorken, vokal ezik/ezik, yıkık/yıkık Anadolu’nun ovalarında dolaşıp duruyor. Müzikte -şimdilik- moda bu; ve bu olacaksa/olmak zorundaysa, İdo’nun yaptıkları gibi olsun/varsın. Benzerlerinden -bir parça- daha derli/toplu, en azından. Ama keşke kapaktan ayağına geçirdiği kıpkırmızı ayakkabılar, vitrinden alınıp da giyilmiş gibi YEPYENİ olmasalardı.
NOT DEFTERİ
*Sahnelerine Julio Iglesias geliyor memleketimin; bu akşam Ülker Sports Arena’da.
*Babaların babası Pentagram bu akşam, Jolly Joker Ankara’dan geçecek.
*Hakan Vreskala 19 Mart’ta Jolly Joker’de, yeni albümü ‘Duyuyor musun’u tanıtacak.
*Canımız/ciğerimiz Moğollar, 19 Mart’ta Sabancı Gösteri Merkezi’nde.
*Aklımızda olsun; popüler dijital müzik platformu Spotify’da, artık Türkçe müzik de bulunuyor.
(Naim Dilmener / Hürriyet)
Teoman’ın yeni albümünden ‘Serseri’yi dinleyebildik erkence. “Bunlar güzel günlerimiz, daha beter olucak her şey...” diye başlıyor şarkıya Teoman, her zamankinden farklı bir tonla. “Müziği bıraktım” demişti ya, belki başka biri sanalım istiyordur. Ama mümkün mü, Teoman aynı Teoman; o çok sevdiği (şarkının resmi klibi de kondu YouTube’a) siyah beyazların içinde, dağıla dağıla, sesini titrete titrete söylüyor şarkısını: “Bunlar güzel günlerimiz, daha beter olucak her şey... Serseri doğdum, serseri ölücem.” Evet, evet, aynen böyle; olacak değil olucak, öleceğim değil ölücem. Niye mi dersiniz? Genç kuşağa, hatta çocuklara daha şirin görünmek, “Yok canım, yaşlı filan değilmiş, bizdenmiş/bizim gibiymiş” dedirtmek.
Ayrıntıların toplamı bütünün tam kendisidir ama yine de bütüne bakarsak eğer; ‘Serseri’, Teoman’ın daha evvel defalarca söylediği şarkılardan herhangi biri gibi. Ne daha iyi, ne daha kötü.
Klip de öyle. Vasat. Siyah beyaz olmak, bir klibin eline, banko ‘sinema gibi’ payesini tutuşturmuyor artık. Teoman gitarını konuşturuyorken, bir tarafta da iki genç kız saç/baş savuruyor, dans ediyor. Neden? Ne demiş oluyorsunuz? Bu görüntülerin üzerine yerleştirilebilecek onlarca başka Teoman şarkısı bulunabilir ve sırıtmadan dönüp durabilirler birlikte. Bu mudur bir şarkının klibinden anladığınız? Her şarkıya uyabilecek görüntüler mi?
Bu hali/bu tarzıyla seveni çoktu ama köprülerin altından akanlar artık ırmaklar nehirler doldurur seviyede. Bu nedenle işi zor. Pistte dans eden kızların işi ise daha da zor; yeni bir ‘Atları da Vururlar’ tuzağına düşmüş gibiler.
Serseri/ Teoman /Avrupa Müzik (Beş üzerinden bir yıldız)
iTunes ön satış: 9.99 TL
BU ZAMANDA BU KADAR RENKLİ ALBÜM
No. 2/Volga Tamöz/Poll Production (Beş üzerinden üç yıldız)
Müzisyenlerin, DJ’lerin kendi isimleriyle albüm yapmaları, dışarda epeyce yaygın bir işti. ‘DJ dediğin, dinlenilmez, seyredilir’ diye özetleyebileceğimiz bir atmosfere girilmişti ve çeşitli isimlere yapılan remix’lerin tek albümde toplanması ile mahcup bir şekilde uç veren bu eğilim, zaman içinde ciddi büyüklükte bütçeli prodüksiyonlarla, başını aldı gitti.
Bu dalga -her zamanki ve her şeyde olduğu gibi- biraz geç yansıdı bize. Yapımcılarımız, önlerine alışılmadık bir proje geldiğinde şaşar kalırlar ve bu şaşkınlıklarıyla da işi görmezden gelerek baş ederler.
İTÜ Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı mezunu Volga Tamöz, 90’ların başı ile birlikte pop müziğimizde başlayan hareketlenmenin, bir patlamaya dönüşmesine katkısı olan isimlerden.
İlk albümü ‘Tam 90’dan’dı ve artık ‘patlama’ olarak anılagelen zamanların kimi gerçekten iyi, kimisi ise ‘sade su’ şarkılarına yeni ve dinamik kılıklar biçmişti. Sonra bir-iki single yaptı ve şimdi de ‘No. 2’.
Yeni albümün öne çıkan ismi, 2000’lerin de yıldızı Hande Yener. Kendisi, aksine gayret göstermesine, kendi ayaklarına kurşun sıkmalara doyamamasına rağmen, Yener 2000’li yılların en heyecan verici seslerinden. Tamöz’ün albümünde (biri Berksan ile birlikte ve biri de daha önce yayımlanmış ‘Biri Var’ın yeni bir mix’i olmak üzere) dört şarkısı var ve dördü de heyecan verici. Zaten ‘Sebastian’ hit oldu bile ya da olmak üzere.
Memleketin gelmiş geçmiş en iyi yorumcusu Nükhet Duru (‘Aşk Eğil Önümde’), 90’lı kuşağın en farklı yorumcularından İzel (‘Unutmuşum’), albümün başını çeken diğer isimler. Atiye, Keremcem, Emre Altuğ ve Berksan gibi genç ya da genç takılan başkaları da var.
Rahat rahat (hem de boydan boya) dinlenebilir, çaldığı bar ve kulüplerde akışına karışılabilir, bazı şarkılarıyla aşkın önünde eğilinir ya da aşka boyun eğdirilir bir albüm. Bu zamanda bu kadar renkli ve işe yarar albüm pek çıkmıyor.
Dersimiz ergenlik
Bir Tanecik Aşkım/Gülçin Ergül/Arpej ( Beş üzerinden iki yıldız)
D&R fiyatı: 11.99 TL
Batacağı belli olan Hepsi’yi ilk terkedendi Gülçin Ergül. Çocuklar için, çocuk şarkılarından hallice şarkılar söyleyerek çocukların kalbinde taht kurmuş Hepsi, bir zaman sonra, bu tür grupların başına hep geldiği gibi gümbür/gümbür çökmüş ve dağılmıştı. Ergül’ün (zorlama bir tabir ama başka çare yok) maxi single’ında 3 şarkı, 1 remix ve 3 karaoke versiyon mevcut. Çocuklardan çok, ergenlik belasını ardında bırakma mücadelesi verenlerin üzerine oynanmış bu sefer ama günümüz fabrikasyon popuna kıyasla (İskender Paydaş, Çağrı Sertel ile Temel Zümrüt’ün katkıları nedeniyle), nispeten daha derli toplu bir şeyler de mevcut.
Günümüzün başa açtığı bir bela
Kaç Kere/İdo Tatlıses/Deriko Müzik (Beş üzerinden iki yıldız)
D&R fiyatı: 7.99 TL
İdo Tatlıses şarkıcılıkta ısrarlı. Single çıkarıp duruyor arka arkaya. Kendisine seçtiği yol da babasından farklı gibi duruyor ama değil; sadece tür farkı, biri halis arabesk, öteki disko-arabesk. Bu disko-arabesk de günümüzün başımıza açtığı bir bela; alt yapı/düzenleme nefes nefese Batının tarlalarında koşturuyorken, vokal ezik/ezik, yıkık/yıkık Anadolu’nun ovalarında dolaşıp duruyor. Müzikte -şimdilik- moda bu; ve bu olacaksa/olmak zorundaysa, İdo’nun yaptıkları gibi olsun/varsın. Benzerlerinden -bir parça- daha derli/toplu, en azından. Ama keşke kapaktan ayağına geçirdiği kıpkırmızı ayakkabılar, vitrinden alınıp da giyilmiş gibi YEPYENİ olmasalardı.
NOT DEFTERİ
*Sahnelerine Julio Iglesias geliyor memleketimin; bu akşam Ülker Sports Arena’da.
*Babaların babası Pentagram bu akşam, Jolly Joker Ankara’dan geçecek.
*Hakan Vreskala 19 Mart’ta Jolly Joker’de, yeni albümü ‘Duyuyor musun’u tanıtacak.
*Canımız/ciğerimiz Moğollar, 19 Mart’ta Sabancı Gösteri Merkezi’nde.
*Aklımızda olsun; popüler dijital müzik platformu Spotify’da, artık Türkçe müzik de bulunuyor.
(Naim Dilmener / Hürriyet)
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
















