13 Ocak 2016 Çarşamba

Tuvana Türkay: ‘Göğüslerimde silikon yok’

Cuma günü vizyona girecek ‘Bizans Oyunları’ filmiyle adından söz ettirmeye hazırlanan Tuvana Türkay, çıplak rol aldığı şelale sahnesi için, “Türk Sineması’nda kült olacak sahnelerden biri. Asla pişmanlık duymam” dedi.

Milliyet'ten Sercan Kısmet'in röportajı...

- Canlandırdığınız Ayçörek karakterini anlatır mısınız?

Şu ana kadar oynadığım en eli maşalı, en feminen ve en gözü kara karakter. Bileğini büken insanla evlenecek olan savaşçı... İnanılmaz çılgın. Film bitmesine rağmen, halen karakteri çözmüş değilim. Oynamış olduklarım arasında en zorlandığım buydu diyebilirim.

- Ayçörek uç bir karakter. Nasıl kabul ettiniz?

Türkiye’de oyuncuların kendilerini kanıtlamak için çok fazla proje olduğunu düşünmüyorum. Bu film, bir uç komedi. ‘Bizans Oyunları’, sadece drama dizilerinde oynayan biri algısını, itebilecek projeydi. Teklif geldiğinde midemde kelebekler uçtu. İşin içinde Avşar Film olduğu için de hemen kabul ettim.

- Gani Müjde’yle çalışmak nasıldı?

Gani Müjde senarist değil, sadece yönetmemiz olsaydı filmde bu kadar özgür olmayabilirdik. Onun dışarıdan korkutucu bir otoritesi olduğunu düşünüyordum ama hiç öyle bir şey değilmiş. Bir defa sesini yükselttiğini duymadım.

- Sizi drama dizilerinden sonra seksi bir kadın olarak görüyoruz. Bu dönüşüm nasıl oldu?

Seksi bir kadından ziyade tatlı ve sevimli bulanlar da var. İlk defa farklı ve özgür bir karakter canlandırdığımı da söylüyorlar. Seksi ve güzel bulmaları önemli ama oyunculuğum için gelen yorumlar çok kıymetli. Drama oynamayı da çok seviyorum. Oynayacağım roller senaryolara bağlı, yasaklar koymam. İlerlemek istiyorsakendimize kısıtlamalar koymamalıyız.

‘Göğüslerimde silikon yok’

-  Fragmandan sonra göğüslerinize silikon taktırdığınız söylendi. Doğru mu?

Kadını gösteren saçı, kalçası ve göğüsleridir. Bende göğüs noksanlığı var. Sahnelerde, bir yastığı dolduracak kadar elyafları göğüslerimin altına yerleştirdim. Şelale sahnesinde göğüslerimin, silikonlu olmadığını görecekler. Elyaflarla şelale sahnesinde oynayamayacağım için orada belli olacak.

-  Şelale sahnesinde çıplak olduğunu görüyoruz. O sahneyi nasıl çektiniz?

Çıplak gibi görünen bir sahne... Artık çekim teknikleri çok ilerledi. Tamamen çıplak değilim. Altımızı örtebileceğimiz bir durum vardı. Ekibin bize yardımcı olmasıyla rahatlıkla çektik. Her birimden sadece bir kişi bırakıldı. O sahneyi çekerken, sette kişi sayısı 10’u geçmiyordu. Hemcinsimizden bile gerekli kişiler kaldı. İlk defa böyle bir sahne çektim. Salt bir çıplaklık yok. Çekerken hiç rahatsız olmadım. İzlerken de rahatsız olacağımı düşünmüyorum.

-  O sahneyi çekerken utangaçlık yaşamadınız mı?

Sektöre ilk girdiğimde öpüşme sahnelerinden rahatsız oluyordum. Bir zaman sonra, yaptığın mesleğin ciddiyetine varmanla başlayan serüven... Saygı duyulması gereken bir meslek yapıyoruz. Set ekibi ve Gani Müjde de rahat olabilmem için ellerinde geleni yaptılar ve utanmadan çektim.

‘Tolgahan’ı değil Adonis’i öptüm’

- Senaryo geldiğinde, şelale sahnesini okurken neler hissettiniz?

İlk senaryoyu okurken, insan tahlil etmekte zorlanıyor. sinema filminde her şeyin ucu açık... Tereddüt etmedim. Ne kadar Avrupa ve Amerika’ya yönelsek de muhafazakar bir kitlemiz var. Biz o sahneyi estetik olarak seçtik. Türk sinema tarihinde kült olacak sahnelerden bir tanesi... Pişmanlık duymam.

- Tolgahan Sayışman’la öpüşme sahneniz de var…

Kimse birbirini öpmüyor. Bizim de Tolgahan’la filmde öpüşme sahnemiz var. Orada aslında Tolgahan’la öpüşmüyorum. Ayçörek olarak Adonis’i öpüyorum.

‘Ünlü olmak meslek değil’

- Bu sene dizi projeniz var mı?

Yeni bir dizi yapacağım. ‘Kara Para Aşk’tan hikayem bittiği için ayrıldım. Bir daha bunun olmaması için senaryoları incelemeye karar verdim. Bir senaryonun ilk 5 - 6 bölümünü okumadan karar vermemek gerekiyor. ‘Kara Para Aşk’ta ilk iki bölüm senaryosunu okuyup, kabul ettim. Karakterimin köreleceğini tahmin edemezdim.

- Karşılıklı oynamak istediğiniz bir jön var mı?

İki senedir, tutacak dedikleri jönlerin projeleri tutmadı. O yüzden onlara gemisini kurtaran kaptan gözüyle bakmıyorum. Yeni insanlara şans verilmesini gerektiğini düşünüyorum. İlla karşımda oynayacak kişinin bilinen bir isim olması önemli değil.

- Şöhret kelimesi size ne ifade ediyor?

Ünlü olmak meslek değil. Yeni nesil bunu anlayamıyor. Şu anda ekranda çok program var. Bu insanların hepsi ünlü.

- Ekranda güzel olmanın avantajı olduğunu düşünüyor musunuz?

Hayatınızda çirkin başrol gördünüz mü? Karpuzun dışı lekeli diye almayan toplumuz. Herkesi kusursuz görmek istiyoruz. Sadece bizim ülkemiz için değil, yurt dışında da durum böyle. Ama güzelliğin ekranda kalıcılığı yok. Kendinizi geliştirmeniz gerekiyor.

- Hayatınız biri var mı?

Aşk dünyanın en güzel duygusu… Aşkı, güneş ve aya benzetiyorum. Uzun zamandır yakıştırıldığım bir oyuncu var ama hayatımda kimse yok.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlarda İlginizi Çekebilir