2 Mart 2015 Pazartesi

Erkan Petekkaya "John Malkovich çağırdı gitmedim"

Erkan Petekkaya için alışveriş ve yeme içme önemli seyahat sebepleri değil. O turkuaz mavisi suların peşinden gitmeyi seviyor, egzotik noktalarda yeni kültürlerin peşinden koşuyor. Öyle ki onun için John Malkovich ile sohbet etmek bile güzel bir deniz manzarasından daha geri planda.

- İstanbul. Trafiği hariç yaşamayı çok sevdiğim bir şehir. Adana’nın insanları çok iyi. İzmir çok rahat, yaşanabilecek ve keyifli bir yer. Kimse kimseye karışmıyor.

Kendinizi büyülenmiş hissettiğiniz yer?
- Genelde egzotik noktalar. Mesela Johannesburg.

Neden?
- Orada elektrik bile kulanmayan bir kabileyle tanıştım. Çadırlarda kalıyorlardı. Cape Town da beni çok etkiledi. Mandela’nın yıllarca hapis yattığı yeri gezdim.



En son nereye gittiniz?
- Denizin turkuaz rengini çok seviyorum. Bu aradığımı da en son gittiğim Mauritius’ta buldum. Hint Okyanusu’nda bir ada ülkesi. Turkuaz rengi deniz demişken, Bodrum’dan biraz Göcek tarafına doğru geçince Orak Adası var. Oranın suyu da Maldivler gibi.

Yediğiniz en ilginç yemek?
- Seyahat ettiğim yerlerde yemek kültürüyle çok ilgilenmiyorum. Sadece bizim damak tadımıza en uygun lezzetleri bulmaya çalışıyorum. En sevdiğim şeyler istiridye, midye gibi kabuklu deniz ürünleri.

En kısa sürede görmek istediğiniz yer?
- Tek başımaysam Katmandu. Ailecekse Küba ve Filipinler...



Seyahate çıkarken bavula ilk koyduğunuz şey?
- Şort.

Otel odasından çaldığınız bir eşyayı itiraf eder misiniz?
- Mauritius’ta kaldığım otelde ilginç bir kül tablası vardı. Çalmadım. Rica edip aldım.

Tatilde başınıza gelen en ilginç olay?
- Tekneyle tatil yaparken Palamutbükü’nde John Malkovich’i gördüm. İncik boncuk alıyordu. Sonra öğrendim ona “Burada Türkiye’den bir oyuncu var” demişler. Merak etmiş. İnternete girip beni araştırmış. Sonra teknesine davet etti. Ama gitmedim.



Neden?
- Çünkü İngilizce bilmiyorum. Ne konuşabilirdik ki!

Gittiğiniz ve gördüğünüz yerler arasında dünyanın sekizinci harikası nereye dersiniz?
- Rodos. Suyun inanılmaz fosforlu ve mavi bir rengi vardı. Öyle ki uzun süre yüzdükten sonra sudan çıkıyorsun. Karaya ayak basar basmaz canın denize geri girmek istiyor.

Gittiğiniz tatilde rahatlamak ve eğlenmek için neler yaparsınız?
- Tekneyle tatile çıkmayı tercih ediyorum. İstediğim yerde durup güneşin batışını seyrederim. Geceleyin yıldızlar üzerimdeyken
uyumak da hoşuma gider.



En sevdiği şehirler...
İstanbul, İzmir, Adana, Diyarbakır...

Seyahatten almadan dönmeyeceği üç şey...
Karım ve çocuğum...

Bavulunun olmazsa olmazları...
Şortum ve eşofmanım.

Nerede kalır?
Otel sevmem. Tekne tatili tercihim.

Ne okuyor, ne dinliyor?
Led Zeppelin, Deep Purple dinlerim. Elimde hangi kitap varsa onu okurum.

Favori seyahat arkadaşı...
10 yaşındaki oğlum.

(Hakan Gence / Hürriyet)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlarda İlginizi Çekebilir