20 Mart 2015 Cuma

Wilma Elles'e çok kötü haber

Oyuncu Wilma Elles'in sevgilisi Göğüş Yapı’nın sahibi Kerem Göğüş hakkında mahkemeye yapılan ‘mal kaçırıyor’ başvurusu sonrası tedbir kararı verildi. Projeden daire alanların savcılığa yaptığı başvuru sonrası da soruşturma başlatıldı. Mali Şube Polisi, daire alanların tek tek ifadesini almaya başladı.

Göğüş Yapı Turizm ve İnşaat Sanayi A.Ş.'nin sahibi hakkında yapılan başvuru sonrası dava İstanbul 3. Tüketici Mahkemesi’nde açıldı. Daire alan kişilerden A.B., şirket sahibi Göğüş’ün mal kaçırdığı iddiası ile mahkemeye sunduğu belgeler sonrası karar geçtiğimiz 4 Mart’ta çıktı. Mahkeme, şirketin tüm menkul ve gayrimenkulleri yanı sıra bankada bulunan hesapların üzerine de tedbir koydu. Tedbir kararı, daire sahibinin şirkete yatırdığı 500 bin TL ile sınırlıtutuldu.

‘4 YIL ÖNCE TESLİM EDECEKTİ’

Çoğu doktor 70’e yakın kişinin ‘dolandırıldık’ iddiası ile İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’na yaptığı başvuru sonrası Mali Şube Polisi de harekete geçti. Mali Şube Müdürlüğü'nün yürüttüğü soruşturmada ifadesine başvurulanlardan O.Y., "2011 yılında gazetelerde konut projelerinin ilanlarını gördüm. Satış ofisine gittim. Bir villada beni N. İ. karşılayıp tanıtım yaptı. İ.'in kendisine, 'Daire almak için az zamanınız kaldı. 270 bin TL olan daireye 230 bin TL'ye vereceğiz' dedi. Bu fırsatı kaçırmamak için 230 bin TL'yi İ.'e nakit olarak verdim. Bir protokol ve satış sözleşmesi imzaladık. Beşiktaş'ta yapılacak projenin kontrolü için iki yıl gidip, geldim. İki yılın sonunda proje alanında bana ait olan dairenin üzerine 240 metrekarelik kapalı 3-4 katlık bir bina yapıldığını gördüm. Göğüş'e, 'Benim dairem ne oldu' diye sorduğumda, bana, 'Burası holding binası olacak. 100 bin TL daha fark verirsen Fulya'da yapacağım projeden vereyim...' Bu teklifini kabul edip kendisine 100 bin TL banka havalesiyle para gönderdim.  Aradan dört yıl geçmesine rağmen ortada ne daire var ne de proje. Göğüş ve İ. telefonlarıma çıkmıyor.”

PROJENİN RUHSATI BİLE ALINMAMIŞ

Gösterişli bir satış ofisinde 189 bin dolara Fulya 2 Projesinden maketten daire satın aldığını, dolandırıldığını anlayıp, projeden çıkmak isteyen O.Ö. ise ifadesinde "2013 yılında satış ofisinde N. İ.'e kapora verdim. Ardından 36 bin dolar havale gönderdim. Ayda 1662 dolar taksitle ödemelere başladım. Bu arada sık sık projenin yapılacağı alana gidip geliyordum. Sözleşme tarihinin üzerinden 6 ay geçmiş olmasına rağmen ruhsatın alınmadığını öğrendim.  Göğüş Yapı'ya bugüne kadar 70 bin 625 dolar ödeme yaptım. Bir hareket olmadığını görünce dolandırıldığımı anlayıp projeden çıkmak istedim. Satış ofisinde gidip İ. ve çalışanlardan A. D. ile görüştüm. Kendilerine, 'Tüketici olarak çıkma hakkımı kullanmak istiyorum' dedim. Bir hafta sonra ofise gittim, sözleşmeyi karşılıklı anlaşarak iptal ettik. 28 Şubat 2014 yılında yapılan protokol çerçevesinde ödediğim 70 bin dolar 90 gün içerisinde bana iade edilecekti. Sözleşmede belirtilen süreler geçmesine rağmen bugüne kadar tarafıma herhangi bir ödeme yapılmamıştır. Şüpheliler dolandırıcılık faaliyetlerinde sözde daire satmakta ve teslim etmeyecekleri anlaşıldığında müşterileri oyalamakta, kandırmaya çalışmakta ve haksız çıkar sağlamaktadır" diye konuştu.

PEŞİNAT TOPLAYIP, İPOTEK ETİRİYORLAR 

Mağdurlardan Fatih Kanbur ise, "Gazetelerde ilanları görüp Barbaros 2 projesiyle ilgili bilgi aldım. Satış ofisinde N. İ. bana videolu tanıtımlar yaptı. 600 bin TL fiyatı olan dubleks daireden pazarlık yaparak 1 milyon TL'ye iki tane aldık. 2012 yılında sözleşme imzaladık. Projede 15 ve 16 numaralı bağımsız bölümler için iki adet 125 bin TL'lik müşteri çekleri ile toplamda 250 bin TL tutarındaki barter çeklerini peşin olarak verdim. Düzenli olarak ödemelerimi yaparken Göğüş Yapı'dan aranarak, 'Projeden yatırım amaçlı daireler satın alabileceğimi, dairelerin kira gelirinin iyi olacağını' söylediler. 7 yıldızlı rezidans olarak yapılan projenin bir yıl içinde teslim edileceğini söylediler. Beni ikna ettiler. dört tane daire daha aldım. Yine çekleri verdim. Sözleşme yaptık. 4 yıldır gazetelerde boy boy resimleri çıkan Göğüş'ün bugüne kadar tek konut teslim etmedi. İstanbul'da en az 6 projeyi kamuoyuna tanıttı. Gazetelere, televizyonlara ilanlar verdi. Maalesef tek bir daire yapmadı ve teslim etmedi. 2013'te ABD'de tanıtımı yapılan Trend Residence Fulya 2 projesini bir yıl içinde teslim edeceklerini beyan ettiler. Ortada bir çivi çakılmış inşaat yok" dedi. (Hürriyet)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlarda İlginizi Çekebilir