19 Temmuz 2015 Pazar

Pelin Batu: Namaz kılmam oruç tutmam

Bir televizyon programında ateist olduğu açıklayan Pelin Batu, Zaman gazetesine röportaj verdi

Şair, yazar, oyuncu, programcı Pelin Batu, "Namaz kılmam, oruç tutmam ama yapana saygı duyarım " dedi. İşte Batu'nun röportajından satır başları..

"İNANMADIĞIM  BİR ŞEYİ YAPMAM"

- Dinler tarihini merak etmiş, okumuş biri olarak, bu tür ritüellerin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Çünkü yüzyıllardır evrilerek bize kadar gelmiş, yani boş değil. Oruç neredeyse her dinde, her toplumda var ve insanın nefsini köreltmesi, kendi limitlerini görmesi, empati kurabilmesi açısından önemli. Dinin belli kurallarının boşu boşuna konulmadığına inanıyorum. Din feylesofu olarak konuşmak haddime değil ama benim konuyu okumam bu yönde. Orucun ve namazın çok önemli olduğunu her zaman düşündüm. Ben kılmıyorum, tutmuyorum çünkü inanmadığım bir şeyi yapmak bana doğru gelmiyor. Samimiyetsizlik de hiç hazzetmediğim bir şey.

"NAMAZ KILANA ORUÇ TUTANA SAYGI GÖSTERİYORUM"

Ama yapan insanlara saygı gösteriyorum. Bana göre asıl önemli olan iyi, dürüst insan olmak. Bakara makara deyip bunun üzerinden siyaset yapmanın çok daha ikiyüzlülük olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden dindarım diyen pek çok insandan çok daha etik biri olduğumu söyleyebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlarda İlginizi Çekebilir