30 Kasım 2016 Çarşamba

Unutulmaz rollerin insanı Erdal Tosun

Yeşilçam’ın başarılı oyuncularından Necdet Tosun’un oğlu olarak 1963 yılında İstanbul’da doğan Erdal Tosun, bu sabah saatlerinde geçirdiği trafik kazası sonucu hayata gözlerini yumdu. Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’ndan mezun olduktan sonra çeşitli tiyatro oyunlarında görev aldıktan sonra BKM bünyesine katılan oyuncu, Bir Demet Tiyatro başta olmak üzere birçok BKM yapımında rol almıştı. 


İşte Erdal Tosun’un akıllara en çok kazınan rolleri...

1- Bir Demet Tiyatro - Eyvah Necdet

Birçok insan Tosun’u Bir Demet Tiyatro’da hayat verdiği “Eyvah Necdet” karakteriyle tanıdı.

Mafyatik bir romantik olarak da tanımlayabileceğimiz karakteriyle birçok unutulmaz sahne ve repliğe imza atan oyuncu, bu yapımda birçok sahneyi Demet Akbağ’ın canlandırdığı Zeliha ve Yılmaz Erdoğan’ın canlandırdığı Mükremin Çıtır karakterleri ile paylaştı. Düşüncelerini ifade ediş şekli ile sıradanlıktan sıyrılan bu mafya babasının bazı replikleri de şöyleydi:


"Sen hiç kurbağaları düşündün mü Züleyha?"

"Uzun zamandır sürüngenleri düşünüyorum Züleyha, mesela bir yılan… Hiçbir zaman bir boy aynası olmayacaktır. O da bunu bilerek hayatını ona göre düzenlemiştir."

"Tilkinin dönüp dolaşacağı yer kürkçü dükkanıdır derler Züleyha; ama bu tilkinin kürkünden dolayı değildir. Bu tilkinin kaderidir."

"Bukalemunları bilir misin hiç? Renk değiştirerek düşmanlarından saklanırlar. Peki, ya o bukalemun renk körüyse o zaman zavallıcık saklandığını zanneder."


2- Bir Demet Tiyatro - Spartaküs Vedat

Erdal Tosun, Bir Demet Tiyatro’da canlandırdığı sosyalist devrimci ve “daimi eylemci” karakteri Spartaküs Vedat karakteriyle de hafızalarımızda yerini almıştı.

"Direndik! Yeri geldi çelik gövdelerimize gömdük demir yumruklarımızı, yeri geldi zincirlerimizin sesiyle uyandık uykularımızdan; ama teslim olmadık ve kazandık."

"Ben burada zafer türküleri söylüyorum, sen nikotin peşindesin Sulhi!"


3- Organize İşler - Üzeyir Abi

Erdal Tosun bu filmde çoğunlukla sessizliği ile yer aldı ve sonlarına doğru söylediği bir replikle akıllarımızda yer edindi. ''Neden hiç konuşmuyorsun?'' sorusuna şöyle yanıt verdi: “Bir ara çok konuştum. Hiç faydasını görmedim, bıraktım”.


4- Rina - Memo

Rina filminde Şarapçı Memo karakterine can veren oyuncu bu filmdeki replikleri ile de akıllardaki yerini sağlamlaştırdı.

"Kadın kitap gibidir ufaklık, öyle sonunu okuyarak bütün kitabı anlayamazsın."

"Hüzünlü değilim diyorum sana, benim mizacım böyle."

"Ben şarabımdan ayrılmıyorum, o da bana bunca gidene rağmen hala hayal kurdurtmaya devam ediyor. Ne olmuş yani büyük adam olamadıksa? Hayallerimizi satmadık ya!"


5- G.O.R.A - Rendroy

Gora’nın mavi yüzlü adamı Rendroy’du ve onun yüzüne ne olduğunu hiç kimse anlayamadı.


6- Yer aldığı bazı yapımlar

Ünlü oyuncu, Vizontele, Gönül Yarası, Babam ve Oğlum, Eve Dönüş, Çakallarla Dans, Bana Masal Anlatma, Yarım Elma, Üsküdar’a Giderken, Kardeş Payı gibi birçok film ve dizide yer almış ve geniş bir izleyici kitlesine ulaşmıştı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlarda İlginizi Çekebilir