30 Haziran 2015 Salı

Hayallerim top model olmanın da ötesinde Ana

Yıllar önce bu işe başladığımda en büyük hayalimdi ELLE’e kapak olmak” diyor İsrailli Eden Adar. Büyük amaçların hayalini kuran azimli, çalışkan bir genç kadınla tanışacaksınız.


Onu aslında Selin Yılar ismiyle tanıyor ya da tanıdığınızı zannediyorsunuz. Bu isim altında röportajlar okumuş da olabilirsiniz. Erkek ya da kadın bir hacker’ın İsrailli model Eden Adar’ın fotoğraflarını kullanarak yarattığı hayali model Selin Yılar’ın takipçileri ve online röportajlarıyla tamamen bir kurmaca olduğu anlaşılınca, gözler Yılar’ın “aslı” olan İsrailli model Eden Adar’a çevrildi. ELLE Türkiye’nin davetiyle iki günlüğüne İstanbul’a gelen Adar, Yılar’ın dediği gibi 18 değil, 24 yaşında. Milano’da değil İsrail’in Ashdod kentinde keşfedildi. Sıcakkanlı, pozitif, içi içine sığmayan genç ve güzel bir model. Şimdilik yolun başında ama kararlılığı, çalışma azmi ve disipliniyle ileride top model sıfatına erişmeyi hedefliyor. En büyük hayallerinden biri bu elbette ama bir yandan da fazla ünden, şöhretten ürküyor. “Özgürlüğüm çok önemli. Top model olmayı istiyor ama ünlü olmayı arzu etmiyorum” diyor biraz safça, biraz da içtenlikle. İlk defa bir ELLE edisyonuna kapak olurken şöhret basamaklarını hızlıca tırmandığının farkında değil belki de. “Her şeyin bir bedeli var” diyorum içimden, sessizce ve başlıyoruz sohbete...

Türkiye’de Eden Adar ismi akla Selin Yılar’ı getiriyor. Birileri Eden Adar’ın fotoğraflarını kullanarak gerçekte var olmayan Selin Yılar adında bir model yaratarak medyaya servis etti. Nedir bu işin gerçeği?

Bunu ilk defa bir arkadaşım fark etti ve bana haber verdi. Selin Yılar adındaki hacker benim kimliğimle Facebook ve Instagram’da var olmak dışında online röportajlar veriyor, “Şu an New York’tayım, online görüşelim” diyor. Bu hacker’da bende olmayan fotoğraflar bile var. Çok profesyonel çalışıyor gerçekten.

Fotoğraflarınızın kullanılarak sahte bir model yaratılması pek hoş değil. Bunu nasıl karşıladınız?

Çok da kızmadım, ilginç bir durumla karşı karşıyayım. Birinin benim kimliğimi, fotoğraflarımı kullanması beğenildiğimi gösteriyor. Tüm bunlar benim için iltifat. Dolayısıyla tanınırlığım arttı. Örneğin “Victoria’s Secret meleği olacağım” diye kendini tanıttı, ki bu da benim en büyük amacım. Kızgın değilim, tam tersine mutluyum.


Ama olumsuz şeyler de söyleyebilir hakkınızda. Bunu nasıl kontrol edeceksiniz? Hukuki bir süreç başlattınız mı?

Yaptığı tüm röportajları İngilizceye çevirip kontrol ediyorum. Şahsi ya da politik hiçbir şey söylemiyor. Ajansım önce konuştu ve siteyi, sayfalarını kapattırdı. Ama sonrasında her şey yeniden başladı. Sonuç olarak onun sayesinde tanınırlığım arttı, kapılar daha hızlı açılıyor ve ELLE Türkiye’nin kapağına çıkıyorum. Onunla tanışmak bile isterdim. Buradan Selin Yılar’ın hayali bir kimlik olduğunu geniş kitlelere duyurmuş oldum.


Bu olay Türkiye’ye bakış açınızı değiştirdi mi?

Tam aksine, böylece İstanbul’a gelme şansı yakaladım, ki uzun zamandır bunu istiyordum; İstanbul’un harika bir yer olduğunu duyuyordum. Geçtiğimiz yıl gelecektim, İsrail’deki politik karışıklıklar sebebiyle gelemedim.


‘AMACIM ŞÖHRET OLMADAN MODELLİK YAPMAK’

Askerlikten sonra modelliğe başladınız. Peki İsrail’de ne kadar tanınıyorsunuz?

 İsrail’de ünlü olmak çok kolay. Reality şovlara katıldığınız anda tüm ülke sizi tanıyor. Ve İsrail’de başarılı bir model olmak, fırsatlar elde etmek için de öncelikle ünlü olmaya ihtiyacınız var. Amacım şöhret olmadan, tanınmadan modellik yapmak.

‘KALBİM HEM TÜM FİLİSTİNLİLER HEM DE İSRAİLLİLER İÇİN ÇARPIYOR!’

Politikayla ne kadar ilgileniyorsunuz?

Ailem Gazze’ye çok yakın ve elbette süreçten olumsuz etkilendi. Kalbim her zaman iki halk için, hem İsrailliler hem de Filistinliler için çarpıyor. Asla taraf tutmuyorum. Bu bir savaş ve savaşta bence kazanan yok, sadece kaybeden var. Ayrıca herkese yetecek kadar toprak olduğunu düşünüyorum.


Modellikle yollarınız nasıl kesişti?

14 yaşında başladım modelliğe. Bir arkadaşımın vesilesiyle Ashdod’da güzellik yarışmasına katıldım ve şehrin güzeli seçildim. Birkaç yıl modellik yaptıktan sonra okuluma ağırlık verdim. Ardından yetişkin olmama büyük katkıda bulunan askerlik geldi.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlarda İlginizi Çekebilir