24 Ekim 2015 Cumartesi

Oyuncu Yağmur Tanrısevsin: 'Zor beğenirim, seçiciyim'

Vizyondaki ‘Geniş Aile: Yapıştır’ filminin başrol oyuncusu Yağmur Tanrısevsin, yakında bir diziyle ekranda da boy göstermeye hazırlanıyor. Peki gerçekten göründüğü kadar asi ve asabi mi? Kendi ağzından dinleyin.
Hürriyet'ten Hakan Gence röportajı...
Geniş Aile’ beyazperdeye geçmeden önce ekranda izliyor muydunuz? 
- Evet. 120 bölümden uzun süren bir proje. Bu kadar uzun soluklu bir işin sinema projesinde yer almak benim için çok önemli.

Filmde diziden alıştığımız karakterlere ek sizin rolünüz yeni... 
- Evet.  Benim karakterim biraz ‘Özgür Kız’ modeli... Sürprizli bir rol. ‘Geniş Aile’de karakterleri televizyondan çok iyi tanıyan bir seyirci var.  Hepsi birer fenomen. Bütün bunlar birleşip beyazperdeye taşındığı zaman ilgi daha farklı oluyor elbette. Aynı zamanda eğlenceli bir film. Zamanın nasıl akıp geçtiğini anlamıyorsunuz. 


Komedi oyunculuğundan ne öğrendiniz?
- Oyunculuğumda yeni şeyler keşfetmemi sağladı. Ancak filmdeki karakterim hiç komik değil. Sadece düştüğümüz durumlar komik. Bütün bunların yanında dram her zaman ilk tercihim. Ve tabii olursa romantik komedi.Bu sene bir de dizi projeniz var. ‘Mayıs Kraliçesi’... Tersanede bir kaynak işçisini oynuyorsunuz. 

Bir kadın neden kaynak işçisi olur?
- Babası kaynakçı olduğu için onun yanında çırak gibi yetişiyor ve bu işi öğreniyor. Asıl hayali mühendislik. Ailesine bakabilmek için elinden ne geliyorsa yapan ve okumak istemesine rağmen hayatın onu bir kaynak ustası olmaya ittiği bir kız Nehir. İş güvenliği açısından uzun saçlı olmamam gerekiyordu. Rol için saçlarımı kestirdim. Sanayide gerçekten kaynak yapmayı öğrendim. Hatta beş farklı makineyi de çözdüm. Artık demir falan bile doğrayabiliyorum. 

İLİŞKİLERİM HEP ARKADAŞLIKLA BAŞLIYOR


‘Erkek Fatma’ diye bahsedilen kadınlardan mısınız? 
- Bir ablam var. Babam erkek çocuk özlemi duyuyormuş. Ailem de beni erkek çocuk olarak beklemiş. Bu yüzden herhalde “Erkek gibi kız” dedikleri bir duruşum oldu. Güçlüyümdür. Bu da beni biraz maskülen yaptı. Bu yüzden tek başıma İstanbul’a geldiğimde de güçle ayakta durdum.Sizin için sevgilisini kıskanıp set bastı da, menajerinden olaylı ayrıldı da dendi...


Bahsedildiği gibi asabi misiniz?
- Hayır. ‘Güneşi Beklerken’ dizisindeki Melis karakteriyle tanındım. O karakterle beni özdeşleştirip “Bu kız asi” demeye ve sosyal medya gibi alanlarda öyle göstermeye başladılar. Aslında bunların aksine özel hayatımı gizli saklı yaşamayı, bununla ilgili konuşmayı tercih etmeyen biriyim.

Pek öyle görünmüyor. 
- Nasıl görünüyor? Ben özel hayatımla ilgili göz önünde olmayı tercih etmiyorum fakat tersi mi demek istiyorsun? 


Aynen...
- Çıkan haberlerin sonucu bu oldu. Ama haberlerin çoğu yalan. 

Peki Kerem Bürsin’le yaşadığınız aşk uzun süre magazinin gündemindeydi. İsminizin başına ‘Kerem Bursin’in eski sevgilisi’ sıfatını almak sizi üzdü mü? 
- Öncelikle dediğiniz gibi bir sıfatla anıldığımı hiç düşünmüyorum. Benim yapmadığım, basının yakıştırdığı durumları gelip bana geri soruyorsunuz. Çok mantıksız. Bir de o zamanlar daha tecrübesizdim, magazini ve olacakları bilmiyordum. Bana ders oldu. Şimdi ise her şey geride kaldı
Ardından Oğuzhan Koç ile adınız anıldı. Hiç mi yaşananlardan diliniz yanmadı?
- Gerçek olup olmadığını bilmiyorsunuz.


Bunlardan çıkan sonuç olarak biraz şıpsevdi misiniz?
- Tam tersi. Zor ilişki yaşayan ve seçici biriyim. Hep uzun süreli ilişkilerim oldu. İlişkilerde benim önceliğim arkadaş olabilmeyi de başarmak. Zaten ilişkilerim hep arkadaşlıkla başlıyor. Sonra aşka dönüşüyor. Bizi sevenlerin özel hayatlarımızı merak ettiğini biliyorum. O yüzden  bu soruları soruyorsun. Ama tekrar söylüyorum, özel hayatımı anlatmak bana çok anlamsız geliyor. 
Mersin’den başlayıp başrole uzanan hikâyeniz nasıl başladı? 
- Bir gün oyuncu olacağımı hep biliyordum aslında. Oyunculuk, daha küçük bir şehirden İstanbul’a gelmek, burada okumak, yaşamak hayalimdi. Arkasından oyunculukta ilerlemek ve sonucunda bunu karşılıklı oturup seninle konuşmak, sonra bu röportajın gazetede yayımlanması, yüz binlerce insana ulaşması... Bunlar büyük düşler elbette. Ailemdeki herkes ticaretle ilgileniyordu. 9 yaşında ilk defa bir oyunda yer aldım. Oyunculuk aşkı orada başladı. Kurslara katılıyor, oyunlar izliyordum ama Mersin’de bir yere kadar kendimi geliştirebiliyordum. Marmara Güzel Sanatlar Fakültesi’ni kazanarak İstanbul’a geldim. Seramik okumaya başladım ve okulla beraber oyunculuk eğitimlerine gittim.
AMACIM FARKINDALIK YARATMAK
Hırslı bir insanım. Hedeflerimi kafaya takarım. Doğrularımı gerçekleştirmek için elimden geleni yaparım. Bağımsız ve özgür bir ruhum var ama kimsenin hakkını yemem ve haksızlık yapmam. 10 yıl sonra sanat filmlerinde oynamak, kendimi oyuncu olarak iyi bir şekilde ifade etmek istiyorum. Seramik ve tasarımla ilgili şeyler yapmak istiyorum. Evimin bir köşesini atölye olarak ayırdım. Şimdi işaret diliyle ilgili efsane isimlerden el kalıpları alıyorum. İlk isim Ara Güler oldu. Yakında bu çalışmalardan ‘Anlaşılmak Düştür’ isimli bir sergi açmak istiyorum. Amacım sağır ve dilsizleri mutlu etmek ve farkındalık yaratmaya çalışmak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlarda İlginizi Çekebilir