28 Kasım 2017 Salı

Danla Bilic’ten 10 adımda Youtuber olmanın tüyoları

Danla Bilic Türkiye’nin en ünlü Youtuber’ı. Binlerce gencin idolü. Youtube’da 1,5 milyon abonesi, Instagram’da 2,5 milyon takipçisi var. Bilic yeni neslin favori mesleği Youtuber’lığı Posta’dan Oya Çınar’a anlattı.


Öncelikle Youtube konseptinizi belirleyin. Makyaj, gezi ya da yemek mi? Bilginiz ve ilginizin olduğu bir konu seçin. Uzman olduğunuz konuda çekeceğiniz kısa videoları kanalınızda paylaşmaya başlayın. İşte Youtuber olma yolunda ilk adım tamam.
Youtube kanalı açmak bedava. İstediğiniz mekanda kolaylıkla çekebilirsiniz. Sadece kamera ve ışık gerekiyor. Bir de konseptiniz ne ise onunla ilgili stoğunuzun olması önemli. İlk başladığımda kendi makyaj malzemelerimle videolar çekiyordum. İzlenmeye başlanınca markalardan istemediğiniz kadar ürün gelmeye başlıyor.

Bu işin bir sertifikası, özel eğitimi yok. Kendinize güveniyor musunuz? Tek şart özgüven. Benimki sohbetli makyaj kanalı. Sadece makyaj yapmıyorum, insanlarla eğlenceli sohbetler yapıyorum.
Kesinlikle kimseyi taklit etmeyin. Özgün ve doğal olmalısınız. Makyaj konseptinde iyi olan birini taklit etseydim, ben bugün Danla Bilic olamayacaktım. Kanalımı açtığımda sohbet ederek makyaj yapan bir Youtuber yoktu. Disiplin de çok mühim. Ağır hasta veya aşırı moralsiz zamanlarımda bile her cuma videomu izleyicimle buluşturdum.

Takipçi sayını artırmanın bir matematiği yok. 2,5 milyon kişinin beni samimi ve güvenilir bulduğu için takip ettiğini düşünüyorum.
Ben kamera önünü iyi hallediyorum danışmanım da kamera arkasını iyi biliyor. İşin arka planını ve markalarla işbirliği kısmını sosyal medya danışmanı halleder.
İzleyici kitlenizin yelpazesi geniş olmalı. 13 yaşından 50 yaşına kadar herkese hitap edebilmelisiniz. Belirli bir kitleyi hedefleyerek içerik üretmek popülariteyi kötü etkiler.

Başarılı bir Youtuber hayatını kimseden destek almadan rahatça idame ettirecek parayı kazanır. Ben markalarla iş birliği yaparak ve kendi adımla yarattığım kozmetik markasının geliriyle ayaklarımın üzerinde duruyorum.
Kullanmayacağınız bir ürünün reklamını asla yapmayın. Çünkü sermayeniz inandırıcılığınız. Uzun vadede size katkısı olmayacak işlerde yer almayın. Bana DJ’lik teklifleri geliyor. İyi paralar öneriliyor. Ama asla yapmam. Gelen önerileri sadece para için kabul etmeyin.
Beni en başta kim destekledi? Hiç kimse! Siz farklı, eğlenceli ve komikseniz mutlaka farkedilirsiniz ve desteklenirsiniz. Başlarken siz, kendinize yetersiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlarda İlginizi Çekebilir