27 Eylül 2015 Pazar

Cem Yılmaz’ın portresini çizip kanıyla imza attı

TOKAT’ta üniversite öğrencisi 28 yaşındaki Mehmet Cırıl, hayranı olduğu şovmen Cem Yılmaz’ın portresini karakalem ile çizdi. 6 ayda çalışmayı bitiren üniversiteli genç, portreye kanıyla imza attı.
Kayseri’deki Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim İş Bölümü 3’üncü sınıf öğrencisi Mehmet Cırıl, hayranı olduğu şovmen Cem Yılmaz’ın portresini çizmeye karar verdi. İnternette Cem Yılmaz’a ait bir fotoğrafı gören Cırıl, 2012 yılında bu resmi karakalemle çizmeye başladı.



 Bir süre sonra çizime ara veren Cırıl, 6 ay önce Tokat’ın Pazar İlçesi’nde bulunan evinde yeniden çizime başladı. 30x40 santim boyutta bir kağıt üzerinde çalışan Cırıl, nokta ve çizgi çalışması ile çalışmasını tamamladı. Görenlerin büyük beğenisini kazanan portreye Cırıl, imzasını parmağını keserek akıttığı kan ile attı.



"SABAHLARA KADAR ÇALIŞTIM"

Filmleri ve şovları nedeniyle çok doğal bulduğu Cem Yılmaz’ı çok beğendiğini belirten Mehmet Cırıl, şöyle devam etti:

"Ona hayranlığım var. Çok sıcak bir insan. Çizime de o nedenle başladım. Tesadüf internette Cem Yılmaz’ın fotoğraflarına bakarken beğendiği bir resmiydi bu. 2012 yılında bu resmi çizmeye başladım. Bir kısmını çizip bırakmıştım. Sonra bu sene çizime devam ettim. Yaklaşık 6 ay süreyle resmi tamamlamaya çalıştım ve sonunda bitirdim. Dünyada sayılı çizimler arasına gireceğini düşünüyorum. Küçük bir boyutta çalıştım, 30’a 40 santim olarak. Normalde dünyada çalışan çok ünlü ressamlar var. Genelde büyük boyutlarda yapılıyor. Ama baya uzun bir süreç oldu, baya zor oldu. Sabahlara kadar çalıştığım zamanlar oldu."



KANIYLA İMZA ATTI

Çalışmada en çok saçlarda zorlandığını belirten Cırıl, normal olarak bir insanda 60-100 bin saç teli bulunduğunu anlatırken şunları söyledi:

"İnanın benimde çizgilerimde 60, 100 bin çizgi vardır. O kadar uğraştım yani. Resmin en zor kısımlarından biri saç ve sakal oldu benim için. Sonra deri dokusu, gözler baya zorladı. Görenler fotoğraf olduğunu düşünüyorlar. Çoğu inanmıyor. Çok yakın arkadaşlarım var. Bana çok güvendikleri halde eline alıp ta inanmayanlar oldu. Gözünde renk kullandığımı düşünenler oldu. Bunda hiç bir teknik yok, kalem ve nokta çalışması. Herhangi bir silgiyle efekt verme veya beyaz pilot kalemle efekt verme olayı yok. Resme ayrıca kanımla da parmak iziyle imzamı attım. Çünkü eşsiz kılmak istedim. Ben çok emek verdim bu resme." 



Cem Yılmaz’la bağlantı kurmaya çalıştığını ifade eden Cırıl, en kısa sürede Yılmaz ile görüşmek istediğini kaydetti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bunlarda İlginizi Çekebilir